"-DET ÄR BAJSVATTEN ÖVERALLT!"

Ja, rubriken låter väldigt omogen. Men jag återkommer till den.

Idag vaknade vi runt tio och var trötta och utvilade. Vi(läs: jag) jävlades lite med Bessie, och sedan åkte tjejerna hem. Så jag gick och satte mig vid datorn och kollade runt, sedan hör jag hur pappa ropar att det är stopp i avloppet i källaren. Och intresserad som jag var av det, satt jag kvar vid datorn

Sedan märker jag hur han springer upp för trappan med hinkar ut i trädgården fram och tillbaka. Mitt intresse växer lite och jag gå och frågar vad han håller på med. Jag får till svar att det är flera cm vatten i hela korridoren där nere. Och att det bara var för mig att hjälpa till. 
På med stövlar och ner i källaren med en hink och en glassbunke och började fylla hinken. 
-Oh vad det luktar, det luktar bajs.
Vi fortsätter och fylla upp hinkarna, mitt i allt detta, så inser jag vad jag faktiskt håller på med.
Jag: Eh pappa, det här är bajsvatten va?
Pappa: Japp.

Great. Men duktig som jag är så fortsatte jag ösa vatten, och hälla ut det på baksidan. Sedan kom vi på att framsidan var lättare. 
När jag väl häller ut min tredje hink, stannar jag upp och tittar på mig själv:
-Bruna gummistövlar, försmå mjukisbyxor, en gammal stor handbollströja, gårdagens smink och håret i en tofs mitt på huvudet.

(Fick byta stövlar då de andra läckte in på mig.)

Vilken tur att våran gata inte är allt för väl trafikerad. 
Jag tog en paus och ringde min syster och var väldigt upprörd och berättade för henne hur äcklig jag kände mig. Bajs
vatten på händerna, fötterna och kläderna. 
Efter det samtalet kommer mamma in och säger att jag ska ha lite koll på rummet utanför korridoren i källaren, ifall något låg på golvet ifall det skulle läcka. 
Jag börjar att ta undan fotoalbumen. Jag skulle klara att bli av med allt annat utom det. 
Och sedan ser jag hur det läcker igenom dörren. 
-NU BÖRJAR DET LÄCKA IGENOM! JAG KOMMER INTE HINNA FÅ UNDAN ALLT! KAN NÅGON HJÄLPA MIG?

Tror ni någon kom och hjälpte mig? Nej för de var ute och på andra sidan.
Jag tar allt jag ser på golvet och kasta upp i hyllorna och på bordet och kastar kläder(som vi skulle bli av med) på vattnet som spred sig överallt. 
-HALLÅ KAN INTE NÅGON HJÄLPA MIG NU? DET ÄR BAJSVATTEN ÖVERALLT!
Mamma kom ner och såg allt som var blött. Inte trevlig alls. 

Men nog pratat om detta bajsvatten. Vi har fått bort det mesta eftersom ÖSAB lyckades fixa till avloppen som hade förstört för minst fem hus till i Hjärsta. 
Vi har nu fått väldigt mycket saker förstörda: mattor, bord, bokhyllor, lådor, julpynt m.m och även trappen fick vattenskador. 
Nu får vi hoppas att försäkringsbolaget inte krånglar och vägrar ersätta allt. Det skulle vara just our luck.

Bilder på bajsvattnet:


-julprydnander fuktskadade.

-trappen fuktskadad.
-4 stycken bokhyllor fuktskadade.



(de små bilderna är klickbara)

Eftersom bajslukten i vårat hus inte vill släppa så följde jag med
ut på promenad, och det var underbart! Fast sedan när man kom in igen så slog det bara emot med lukten. Bara för det krävde jag pizza till mat. Haha ;)
Så just nu sitter jag proppmätt, trött och rastlös. 

Det var min dag, can anyone top that? ;)

Kommentarer
Postat av: Vivi

Med andra ord har du haft en BAJSDAG! ;)

2010-03-21 @ 00:16:46
URL: http://enviivi.blogg.se/
Postat av: Emelina

asså inte helt okej att det blir så, men du var välkommen att duscha här ju ;)

2010-03-21 @ 00:47:09
URL: http://fooppiis.blogg.se/
Postat av:

faaaaan va jobbigt! :o Ni bajsar mycket! :)

2010-03-21 @ 09:10:42
URL: http://weheartkings.blogg.se/
Postat av: sofia

jag är stolt att du klarade att handskas med bajs. med din bakterieskräck och allt:P

2010-03-21 @ 15:47:53
URL: http://weheartkings.blogg.se/
Postat av: egor

hahaha fy fan det där lät inte för roligt, men det var skitkul att läsa måste jag säga :D nej men seriöst, beklagar denna bajsincident.

2010-05-05 @ 21:43:04
URL: http://egorsamarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback